Sivut

tiistai 13. marraskuuta 2012

palapaita

Sisko oli ostanu tytölleen kirpputorilta jonkun omeplijan tekemän aluspaidan, mikä oli tehty erikokoisista tilkuista. Minähän päätin heti kokeilla!


Käytännössä tein tämän niin, että ensin kaivoin kaikki epämääräsen kokoiset palat joista leikkelin suorakulmaisia, sitten vaan ompelin niistä isomman kangaspalan, mistä leikkasin etu-ja takakappaleet.



Lari vähän varotteli, että kannattais valita yhteensopivia kuoseja, mutta minä pidin onneksi pääni ja otin mitä sattuu. Tämän ei oo tarkotus olla mitenkään "tyylikäs".

Aion kyllä tehä lisääkin, ehkä jopa pitkähihasena, jos laitttaa esim. yksväriset hihat. Ja palathan voi olla pienempiäkin mitä minä käytin, tietysti työtä on sillon vähän enemmän :)

5 kommenttia:

  1. Kivan näköinen paita! :) Pitäää kans kokeilla...

    VastaaPoista
  2. Tosi kiva idea käyttää tilkkuja näin. Tykkään.

    VastaaPoista
  3. Ihana paita! Minä olen miettinyt pitkään samanlaista, mutta minua vaivaa että hiertääkö saumat, kun niitä tulee niin paljon ja moneen kohti..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietin iteki sitä, mutta eipä oo poika valittanu :) Ja voishan ne saumat tikata niin ei ehkä niin paljon tuntuis.

      Poista
    2. Mietein tuota asiaa just viime yönä, ja piti tulla kurkkiin oikeen että ootko tähän jotain kommentoinut :D Tulin siihen tulokseen, että testaan kyllä, ja tikkaan ne saumat. Ja jos tekisin pitkähihaisen paidan, niin alla olisi useimmiten hihaton tms, niin ei nuo herkkähipiäiset valittais ehkä niin rutkasti!

      Poista